Wednesday, July 8, 2009

Air mata ku jatuh berjujuran...


anak yang tidak berdosa...


Di mana kan ku mula...dapat kah kata2 yang indah tuk d abadikan...itu lah bibit2 lagu yang membuat kan hati ku sayu tika ni...

Perkabaran semalam yang aku terima dari mama ku betul2 membuat kan hati ku bagai d carik2...nafas ku bagai kan terhenti seketika...
betul kah ape yang aku dengar ni...!!!


Anak buah ku Muhammad Ammar Firdaus telah d sah kan mengidap leukemia...Ammar baru saje berumur 1 tahun 10 bulan...& tika ni aku masih tertanye-tanye mengapa...kenape...bagaimana kah semua ini berlaku...kami tiada 'history'...!!!

Sungguh kanser jahat...merebak dengan pantas sekali...'ia' nye x kire hendak menyerang sape2 pun...walau pun anak seorang doktor...pada tika & saat ni, kakak ku sekeluarga lah yang paling bersedih...aku hanya lah ibu saudara...berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul nye...

Aku jugak sedih bukan kepalang...mana kan tidak, tika aku & hubby tiada rezeki lagi tuk d beri kan zuriat, Ammar lah tempat kami menompang kasih & sayang...Ammar sudah ku anggap seperti anak ku yang pertama & Aariz adalah anak ku yang ke-2...

Aku pasrah...redha pada mu Ya Allah...klau la takat ini saje Kau pinjam kan anak ini tuk kami sekeluarga, aku terima...tapi klau la anak ini ada harapan tuk menerus kan lagi hidup nye, Kau permudah kan lah segala jalan...

Wahai kawan2 ku...aku perlu kan doa dari mu sekelian...doa kan lah keajiban & kebaikan akan berlaku tuk kami sekeluarga...Amin...

11 comments:

Ummi Alisya said...

sedih aku dgr, bersabar lah utk ko sefamily. dah kehendakNya, Allah telah merancang sesuatu yg lebih baik dari yg kita harapkan...

'bersabarlah bila mana sesuatu musibah datang hari nih, kerana mungkin sesuatu yg indah bakal menjelma esok hari'....

ini yg selalu aku terapkan dalam diri nih lis. kirim salam kat kakak ko, byk2 bersabar eh...

Kasut But Ceri Merah said...

bawak banyak bersabar ye... ini semua kerja Tuhan. kite tak mampu nak menghalang...

Anonymous said...

sabar ye lies...
aku ngerti itu...

MelissAziezul said...

Ita: sedih rase nye...dah kering air mate aku ni...ia nye bagai kan mimpi...thanks coz ade ko yang cukup memahami...doa kan yang baik2 yek my fren...

Gee: terima kasih d atas keprihatinan mu itu...

MelissAziezul said...

Hajar: thanks my dear fren...

Sue.Aleen said...

moga diberikan ketabahan dan pahala kesabaran tiap detik Ammar berjuang dengan penyakitnya.

doa dan usaha banyak²! kepadaNya kita bergantung harap..

MelissAziezul said...

terima kasih kak...harap2 kami sekeluarga peroleh ketabahan & kesabaran tuh...Amin...

Jiey^Mien said...

Semoga segalanya akan pulih dan kembali seperti sebelumnya.. Aminnn..

MelissAziezul said...

Amin...

Anonymous said...

hye lis...aku nie shima..kenai tak?
Perasaan aku bercampur baur bile bace entry ko..Kanser mmg jahat..menyerang tanpa belas...kanser jugak meragut adik bongsu aku ramadhan yg lalu..kene bangkit lis..lawan!jgn mengalah...pohon dekat Yang Esa..
Ko kene kuat..so that ko dapat salurkan kekuatan itu buat kakak ko...k!aku doa semooga segalanya dipermudahkan...amin!

MelissAziezul said...

yeahhh...masa kan x kenal...thanks yek...
kami sekeluarga bangkit walau pun d sokong...pahit tuk d telan...anak sekecil tuh yang belom pandai bercakap dah melalui ujian yang hebat...aku sekeluarga x dapat nak bayang kan cam ne klau nak buat chemotherapy nanti...leh ke die tahan...???
nyway terima kasih tuk doa mu itu...