Tuesday, September 29, 2009

Minal Aidil Wal Fai eZin 2009...

riang ria raye 2009...


all black...


Hari Raye Aidilfitri yang datangnye cuma setahun sekali...sudah semestinye d sambut dengan penuh kemeriahan setelah sebulan berjaye menunaikan ibadah Ramadan...

Raye tahun ni seperti tahun-tahun terdahulu jugak...kami tidak melalui fasa bermasam muke tuk lik beraye ke kampong si suami atau pun si isteri...kerna kami menuju ke destinasi yang same iaitu Melaka d hati ku...(sib baik kawen dengan orang senegeri...aku ni anak omak...klau idak, sure dah meroyan nak lik kampong aku je la...huhuhu)



keletah si anak...


Seperti biase, raye kali ni anak ku la yang paling girang bukan kepalang...dapat duit raye la kata kan...fuhhh...rejeki Mirza Aariz...alhamdulillah...banyak jugak la collection nye tuk tahun ni...nanti papa & mama masuk kan kat dalam ASD ye nak...



papa & Aariz...


mama & Aariz...

segak la anak mama berbaju Melayu...


Tradisi kunjung mengunjung jugak x d lupa kan...d Melaka aku tiada sanak saudara...tapi sebelah hubby memang la ramai...jenuh jugak la nak menghabis kan kunjungan ke rumah mereka...tapi mission complete jugak akhir nye...habis sudah cerita d Melaka...kunjungan d KL pulak bermule...ziarah menziarahi antara satu same lain...begitu jugak mereka yang berkunjung ke rumah kami...meriah sungguh...
klau ade kesempatan sila la datang lagi yek...



antara kunjungan kami:


menziarahi sanak saudara...


ke Johor menziarahi kubur arwah nenek ku...


ke rumah aunty Aida...


kunjungan ke kampong halaman ItaFed...


ke rumah Uncle Une...


Walau pun Syawal sudah memasuki minggu kedua namun kehangatannya masih terasa...masih kah ade waktu tuk kite bertemu pada tahun-tahun yang akan datang...wallahualam...

(Syawal 2009: Putus sudah kasih sayang...*sob...sob...sob*)

Wednesday, September 16, 2009

Berakhir nye Ramadan...Syawal bakal menjelma...


berkat Ramadan...


keletah mereka...


2 minggu berturut-turut kami sekeluarga menjamu selera berbuke pose beramai-ramai dengan kenalan lame...Kejadian berbuke pose ni berlaku pada 2 tempat yang berasingan...
d rumah ku & jugak d rumah ItaFed...


Memandang kan kesibukan yang melanda sejak kebelakangan ini...terpakse la aku himpun kan semua nye pada satu entry saje...

Apa yang dapat aku kata kan adalah ia nye sangat la meriah dan memorable sekali...berjumpe dengan kenalan lame yang masing-masing mempunyai anak yang sebaye menambah kan lagi riang d hati...melihat keletah mereka memang mencuit hati...x lupe jugak pada anak ku Sarra...baik sungguh die takala rumah nye d penuhi dengan tetamu...dari seorang ke seorang Sarra d dukung...
sungguh mereka la penawar hati...


Hemmm...entah kenape hati ku sayu takala ni...mungkin Ramadan akan berakhir x lame lagi...singgah 'nye' hanya seketika...
mungkin kah kite akan bertemu lagi...???


Pada kesempatan ini kami sekeluarga ingin mengucap kan Minal Aidil Wal Fai eZin…semoga ape yang telah kite kerja kan sepanjang bulan Ramadan yang mulia ini mendapat keberkatan & balasan pada bulan Syawal yang bakal menjelma x lame lagi...pada teman2 yang akan pulang beraye d kampong berhati-hati d jalan raye...
ingat lah orang yang tersayang...(^_^)

Tuesday, September 1, 2009

Riang ria pose...


telatah si kecil...


Minggu sudah kami sekeluarga menyambut Ramadan yang ke-6 hingga ke-10 dengan berade d kampong halaman kami d Melaka...sudah 2 bulan kami tidak pulang ke kampong...banyak sangat halangan yang membuat kan kami tidak kesampaian tuk pulang...tapi kali ni kami tekad kan jugak kerna rindu pada orang tua, yang rase nye x tertanggung lagi...

Malahan nenek2 & atok nye jugak rindu bukan kepalang tapi bukan pada anak2 nye ni, rindu tuh adalah tuk anak ku Mirza Aariz yang dah lame mereka x ketemui...melihat keletah anak ku yang semakin cerdik & cergas, membuat kan mereka rase seperti lame sudah kami x pulang...walhal baru je 2 bulan...huhuhu...

Anak ku Mirza Aariz seperti biase dengan keletah nye yang sangat mencuit hati...d tambah pulak klau pulang ke kampong halaman papa nye...wah, sungguh die teruja...teruja dengan kokokan ayam, dengan sedu itik, dengan miow2 kucing & yang paling Aariz suke adalah dengan halaman yang terbentang luas tuk die berjalan & berlari ke sana ke mari...so sweet...sangat comel...

Ramadan kami d sane sungguh bermakna...kerna kami dapat menyambut nye sekeluarga & yang paling peting, bersame orang2 tua kami...mama, mak & abah tunggu kepulangan kami lagi yek...(^_^)


video
Aariz yang kegirangan...