Sunday, November 29, 2009

Salam Aidil Adha...

Hemmm...x de ape pun yang menarik raya korban tahun ni...memandang kan kami sekeluarga terkene jangkitan demam...bermule dari hubby, kemudian berjangkit pulak pada anak ku Mirza Aariz & menjadik pelengkap nye adalah aku yang terakhir kene demam...tapi alhamdulillah kerna kami sekeluarga beransur pulih...

Raya tahun ni x balik kampong pun...cume mama ku saje yang datang bertandang ke KL...huhuhu...saje je tukar angin...

Walau pun kami x balik ke kampong, masakan rendang & ketupat tetap x bole d lupa kan...mama siap bawa kan tapau lagi...
memang terbaekkk...huhuhu...


Dan untuk sekian kali, rase nya masih belom terlambat lagi tuk aku mengucap kan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua muslimin & muslimat...pada yang balik beraya d kampong selamat pergi & pulang...moga segala urusan d permudah kan oleh Allah...Amin...

Sunday, November 22, 2009

Cemburu tanda nye...???


my heroes...


Satu petang nan indah...takala aku sekeluarga sedang dok berehat-rehat...datang la hubby menghampiri ku lalu aku d pelok...
nak bermanje-manje la tuh...huhuhu...


Tiba-tiba saje, anak ku Mirza Aariz datang meluru dengan muke yang serius...pelik aku & hubby melihat nye...rupe-rupe nye die hendak melerai kan pelok kan papa nye tadi...huhuhu...kok cemburu...!!!

Warghhh...hubby melaung: "Aariz dah pandai cemburu yek...napo lak x leh share...mama ni, belonging to papa & Aariz tau..." lalu hubby ape lagi...d sakat nye la anak tuh...berulang kali d pelok, d lerai, d pelok, d lerai (ooo, buat mama bahan yek)...
sampai kan Aariz menjerit tanda protesss...


Wahai hubby & anak ku, klau la dear & mama ni leh d belah 2, akan ku bahagi-bahagi kan tu kamu yang tersayang...tapi ape kan daya...diri ni hanya satu saje tuk kamu berkongsi kasih sayang...
mulai sekarang anak ku Mirza Aariz kene la belajaq, sharing is caring yek sayang...(^_^)

Sunday, November 15, 2009

Saturday Day Live...


suke nye...


pusing2...sampai ketawa berdekah-dekah...


Sungguh gembira hati anak ku Mirza Aariz takala papa & mama menghabis kan mase bersama-sama d rumah melayan kan kerenah nye pada Sabtu lalu...

Malam sebelom nye hubby ade menyata kan hasrat tuk membawa Aariz mandi-manda d pool rumah kami...maka, bangun je dari tidoq, siap2 & bermula la aksi terjahan kami anak beranak...

Memang dah lame kami x beriadah d kawasan rumah kami ni...
bile aku & hubby cuti bersama ade saje program yang telah d rancang kan...kebetulan Sabtu lalu kami mengambil keputusan tuk bermalas-malasan saje d rumah...seronok wei...& pada hari kejadiaan aku ade mengambil video gelagat & keletah anak ku bersama papa nye...
so layannnzzz...



video

Tuesday, November 10, 2009

Firasat mimpi...


once when I was preggy...mase ni tengah ngandung 4 bulan...memang aku seorang mama yang x tau dok diam while doing pregnancy...terlebih aktif walaupun perut dah memboyot besaq...


Sejak kebelakangan ini, 3 orang kawan baik ku bermimpi aku ngandung anak kami yang ke-2...yang pelik nye mimpi mereka datang hampir same waktu...huhuhu...gelak besar aku mendengar nye...tiada ape yang mengeli kan hati pun, cume hairan je...sib baik la yang bermimpi tuh kawan baik maka ade la jugak logika nye...klau la makcik kantin kat opis aku yang bermimpi mau aku terperanjat berok...huhuhu...

Ade gak la aku berborak kosong ngan hubby tentang hal ni...reaksi hubby...!!! hanya tersenyum lebar...

Kalu nak ikut kan history pregnancy aku memang orang2 yang rapat ngan aku dapat alamat nye terlebih dahulu...x lame pas tuh baru la aku dapat tau yang aku ngandung...tapi itu mungkin hanya satu kebetulan...who knows...???

But on top of it, having a foetus in the womb is a lifetime experience...really...!!! klau ade lagi rezeki kami anak beranak, syukur alhamdulillah...bertambah la lagi zuriat MA...(^_^)

Sunday, November 1, 2009

Ma-maaa...

ma-maaa...


Ma-maaa...itu la perkataan yang selalu terhembur keluar dari mulut anak ku Mirza Aariz...jarang sekali kendengaran sebutan papa nye sekarang ni...(hihihi...jangan jealous yek hubby...)

Sehingga kan klau d waktu pagi, pabila bangun dari lena pasti akan tercari-cari mama nye...klau aku tiada, siap la, tangisan yang akan mengiringi...sehingga kan papa nye terpakse mendukung nye ke dapor sambil aku memasak d waktu pagi...cukup la saje dapat melihat wajah ku, hati nye sudah kembali ceria...so sweet...(^_^)


Klau tidak, satu ketika dahulu, semase masih belom berjalan, papa nye la menjadik pilihan hati...asyik saje memanggil pa-paaa...tiada langsung panggilan mama d bibir nye...hubby cukup berbangga & berbesar hati ketika itu...sungguh aku kecemburuan...nah sekarang sape yang harus cemburu pulak yekkk...hihihi...


Walau ape pun, mama tau Aariz sayang pada kami berdua kerna kasih & sayang yang kami curah kan pada mu tidak pernah berbelah bagi...kasih yang tulus & suci nak...bak kata papa: "Aariz la yang terbaek pernah kita miliki..." terbaek dalam kehidupan kami suami isteri...syukur alhamdulillah...



luv u...til death do us part...