Monday, May 25, 2009

Aariz a fighter...


cian nye anak mama...


Anak ku demam pada 13 Mei yang lepas...macam biase aku pun bawak la die gi PMC tuk chek-up...
die pulih dari deman pada 16 Mei...ok la tuh...tapi rupe2 nye...


Pada 20 Mei sekali lagi aku bawak Aariz ke PMC kerna malam tuh aku lihat die cam x sihat je...x seaktif biase...x seceria biase...
aku mula runsing...


Setibe nye d klinik doktor pakar tuh aku d suruh menunggu...tapi nasib baik patient x ramai sangat...so cepat la sikit giliran kami...masuk je bilik doktor dah d sambut dengan pertanyaan yang macam2...
ye la...masuk ni je dah 3 kali dalam seminggu aku datang berjumpe dengan nye...doktor pun rase cam pelik je...kerna belum lagi pulih...


Then kami d suruh tuk membuat lung x-ray...ternyata positive Aariz kene jangkitan d paru2 nye...due 2 pneumonia...sedih rase nye bile dengar pekabaran tuh dari doktor...& d worst part is she want to admit my son also...

Hemmm...kene masuk ward lagi ke anak aku ni...detik hati ku...rase nye x sanggup aku nak mengadap lagi warded2 ni...cukup la sekali je mase d NICU Prince Court dolu...tapi nampak nye kene jugak agar x jadik lebih teruk lagi...

D ward suhu badan anak aku 38 - 39 darjah celsius...panas tuh...pas tuh kene nabulizer lagi due 2 bronchitis...kene makan macam2 jenis ubat...semua nye Aariz x suke...& akan menangis & nagis & nagis lagi...huhu...sungguh mencabar...

4 hari 3 malam aku & hubby berkampong d PMC...at last on Saturday he recover but not fully recover & allowed 2 discharge...Alhamdulillah...

This coming 27 Mei ade lagi followup berjumpe doktor pakar...& aku harap anak ku Mirza Aariz akan sihat seperti selalu...Amin...

4 comments:

Anonymous said...

hope aariz cepat sembuh..amin..sian dia...

MelissAziezul said...

thanks fren...

Abi Alisya said...

Go Aariz go! Uncle tau Aariz kuat!

MelissAziezul said...

InsyaAllah sekuat anak mu, Sengih...