Monday, April 27, 2009

Menyesal yang tiada berkesudahan...


maaf kn mama sayang...


Sudah beberapa hari ni bahagian belakang tengkuk ku sakit hingga menangkap ke kepala...ini mungkin kesan sampingan yg aku alami kerna baru saje baik dari demam yg berpanjangan...

Malam tadi pulak anak aku meragam x mau tidoq...bermacam-macam gaye d buat agar si kecik tidoq...sudah d pujuk malah d rayu...tapi mate nye masih cergas terbuke...

Jam sudah menunjuk kn pukul 1 pagi...hubby ku masih jugak belum pulang dari keje...hati mula rase panas...bukan nye x biase tapi memandang aku x sihat cepat la naik radang...kerna x sabar & mengikut kate setan...huh...mule la kate yg bukan2..."Aariz x cayang mama yek...sampai hati buat mama...mama x sihat ni...tidoq la...kang mama babap kang..." itu la kate2 yg terhembur keluar dari mulut ku...belum lagi d iringi dengan perbuatan...kasaq sungguh aku melayan kerenah si kecil tuh semalam...tiada lagi belaian manje...Akhir nye entah pukul berape tidoq jugak die...

Pagi tadi bangun je dari tidoq aku terus pergi menerpa die...sungguh tenang die d ulit mimpi...aku pn mengambil keputusan tuk mandi saje sementara menunggu die bangun dari tidoq...selesai aku mandi anak ku sudah terjage dari tidoq...aku hampiri nye dengan hati yg berdebar2...takut2 klau die merajuk dengan ku dek kerna malam tadi...

Hemmm...aku menyapa lembut...tiada respon pun dari nye...aku sapa nye lagi & memanggil seakan memujuk...kali ni die melontar kn senyuman nye...fuhhh...lega rase nye...

Tapi kemudian aku lihat hidung nye berair & meleleh...kasihan...dek kerna ini la rupe2 nye x lena tidoq malam tadi...detik hati ku...hemmm...menarik nafas panjang aku...Ya Allah...menyesal nye...

Ke mane harus ku buang rase menyesal yg menyelinap ke seluruh pelosok jiwa ku ini...rase menyesal yg tiada berkesudahan...& mulai hari ini aku berjanji yg aku x kn ulangi perbuatan itu lagi...walau sesakit mane pun...walau mati sekali pun...mama x kn ulangi nye sayang...itu janji mama pada mu...

3 comments:

Yasmin Nabilah.. said...

teringat plak kes Nabila mggu lepas..mcm Aariz gak..tak leh nak tido..kita lak sakit kepala demam..rupanya nak demam gak..huhu..sedih kan..cian dier demam..musim skrg nih.

Anonymous said...

sekarang musim mama sakit kpl..n anak demam..ape2 pun semoge Aariz cpt sembuh ye syg..

MelissAziezul said...

hemmm...tuh la rase menyesal sangat...hopefully cepat sembuh...Amin...