Thursday, January 13, 2011

Let's learn alphabet & numbers...


alphabet puzzles yang jugak menjadik kegemaran Aariz...


Pada Sabtu yang lalu, adalah sesi bersantai kami sekeluarga d rumah...hubby macam biasa melayan sport channel, manakala aku melayan hero kecik ku itu bermain mini laptop nya...

Mini laptop ini adalah hadiah pemberian sahabat ku Mr. Apai & family semasa hari lahir Aariz yang lalu...buat masa sekarang, mini laptop ini adalah barang kesukan nya kerna ia boleh berbunyi, mengajar & bermain dalam masa yang sama...mini laptop itu akan memberi arahan alphabet atau numbers yang tidak mengikut urutan untuk Aariz menekan pada papan keyboard...contoh nya Q for QUEEN, where is Q atau where is number 5 atau C.A.R where is CAR...

Nak d jadik kan cerita petang Sabtu itu, Aariz dengan bijak nya telah menekan setiap satu arahan yang d beri kan dengan betol...pada mula nya aku ingat ia nya cuma satu kebetolan saja...tapi aku beri nya masa sehingga 15 minit & hasil nya sungguh aku kagum...
memang kesemua nya adalah betol...


Impress, itu la perkataan paling tepat tuk menggambar kan perasaan aku & hubby pada tika itu...Aariz bukan saja menghafal tetapi mengenali setiap huruf & nombor pada usia 2 tahun 5 bulan...syukur, alhamdulillah...itu la anak mama & papa, Mirza Aariz...well done...!!!

2 comments:

Aziezulben said...

Mirza Aariz yang bijak... papa doakan yang baik2 shj untuk awak & mama awak jugak...

MelissAziezul said...

Alhamdulillah...Aariz sudah mengenali alphabet & numbers...otak sudah berjalan, tinggal mulut saja tuk bercakap...mama & papa sangat teruja...