Sunday, July 4, 2010

Aariz oh Aariz...


semasa kecil yang x banyak ragam nya...
bila dah besar buat mama cam nak separuh mati...



"Aariz bukak sayang...bukak pintu nih nak...,"
itu la kata laungan ku kepada anak ku semalam...


Sungguh semalam hari yang akan ku ingat sampai bila-bila...kejadian anak ku Mirza Aariz masuk ke bilik kami & mengunci pintu nya berseorangan d dalam...memang mengeri kan...
bagai luluh jantung ku ini...


Puas d pujuk, puas d rayu tapi x berhasil langsung...Aariz pikir aku mau bergurau senda dengan nya...klau sebelom ini, memang anak ini sudah pandai membuka & mengunci pintu itu sendiri tapi itu semasa kami ada bersama-sama...yang ini lain pulak cerita nya...memang Aariz x mau langsung bekerjasama...buntu aku d buat nya...

Jalan terakhir sekali aku terpaksa menelefon hubby yang berada d tempat keje...aduhhh...dalam hati dah berdebar-debar dah...memang takut sekali...takut-takut d marahi nya...masa kan tidak, hal-hal yang melibat kan si anak memang d titik berat kan oleh hubby...cuba klau si anak ada calar sikit d muka atau lebam & sebagai nya, nahh pasti habis la aku atau sesiapa saja yang menjaga nya (bibik) pada ketika itu akan d marahi nya...

Hubby memang begitu & yang menyumbang kepada segala tindak tanduk nya itu adalah kerna dia melihat sendiri penderitaan Aariz ketika bertarung nyawa untuk kehidupan nya yang lalu...& aku harus memahami nya kerna hubby la yang ada & menjaga si anak ketika itu...hemmm...

Kemudian sesampai saja hubby ke rumah, aku sudah dapat merasa kan aura bahang kemarahan nya itu...habis pintu bilik kami pecah d buat nya...bukan saja nak berganti tombol tapi dengan pintu nya sekali...huhuhu...

Aduhaiii anak...jangan d ulangi ya perbuatan sedemikian rupa...
Mirza Aariz anak yang baik kan...!!!

2 comments:

Anonymous said...

ish..bahaya tul...sib baik dia tak buat pe2 kat dlm..huhuhuhu..

MelissAziezul said...

takot separuh mati aku d buat nya...!!!