Friday, February 5, 2010

Anak...


first day Aariz admitted to the NICU ward @ Prince Court Medical Centre...


buat pertama kali nye aku dapat memegang nya tapi masih lagi d beri bantuan tiub pernafasan...


u are a survivor...


Semalam tanpa d sangka-sangka hubby ku menanya kan satu soalan yang membuat kan aku terfikir sampai ke saat ini...

"Dear, bile kite nak tambah anak lagi yek...
rase-rase nye tahun nih leh ke...???"


OMG...bersedia ka aku...!!!

Fasa semasa aku melahir kan anak ku Mirza Aariz dahulu cukup menghantui ku...saat indah bergelar ibu buat pertama kali x dapat aku kecapai nya...

Ia nya berlaku dengan begitu pantas sekali...
* Dari aku sakit d rumah pada pukul 7.30 pagi...
* Sampai ke hospital 8.00 pagi...
* Tunggu doktor sampai kul 9.00 pagi...
* Doktor check laluan kul 9.15 pagi...
* Selepas itu doktor pecah kan air ketuban & memberitahu air ketuban berwarna coklat kehitaman kerna baby sudah berak d dalam...
* Kemudian ambil keputusan buat emergency caesarean section sejurus selepas itu...
* Dan tepat kul 9.57 pagi, Mirza Aariz menjenguk dunia...

Fuhhh, marathon sungguh...

Tapi yang paling menyayat hati adalah aku langsung x d beri peluang tuk memegang Aariz...sejurus d lahir kan aku hanya dapat melihat nya dari jauh saja & die terus d bawa pergi ke NICU...begitu juga dengan Mr. Hubby yang hanya dapat melihat tanpa dapat menyentuh nya kerna keadaan nya yang kritikal...

Bayang kan la si ibu dapat melihat wajah bayi nya hanya selepas 3 hari d lahir kan...hal ini terjadi kerna anak ku berada d hospital yang berlainan dengan ku (tiada kemudahan yang mencukupi d Hospital Pantai pada tika itu...)

Klau nak d cerita kan & d ingat kembali, ia nya adalah sesuatu yang sukar...apa yang dapat aku nyata kan d sini adalah aku x mau keadaan yang sama berulang kembali...ya...keadaan berubah-rubah...tapi mampu ka aku menghadapi nya...satu persoalan yang sekarang ini berlegar-legar d benak fikiran ku...!!!

2 comments:

Anonymous said...

hye cik mel...wahh hubby dah menanye ek...hubby kite pun dah "hint2"..hehehhehe
same like mia..lahir2 je..kite pun tak dpt pegang..cium..peluk..usap dia..terus masuk inkubator..
memasing ade sejarah sendiri kan...n ade perasaan takut kalau2 sejarah lame berulang kembali..tul tak?,.,..

MelissAziezul said...

yeahhh...masing-masing dah nak tambah ahli keluarga dah...betol, rase takut masih tebal menghantui...cam neh tuh yek...!!! hopefully segala nya akan d permudah kan oleh-Nya... insyaAllah...amin...(^_^)