Sunday, October 25, 2009

Alah bisa, tegal biasa...


wajah2 ini la yang harus aku utama kan dahulu...


Sejak x da pembantu rumah ni, aku sudah dapat membiasa kan diri ku...rutin harian aku tiap2 hari, bangun seawal kul 7.30 pagi: masak tuk hubby & Aariz...habis memasak terus gi mandi...pas tuh bagi Aariz makan pelbagai jenis ubat baru la lengkap tugas ku & berangkat tuk ke tempat keje...kul 8 malam pas abih keje: amik Aariz dari rumah tok & nek cik nye d Bangsar...lik rumah...sampai rumah tidoq kan Aariz...klau ade baju kotor basuh dulu, baru la gi mandi & terus tidoq...& begitu la selanjut nye...huhuhu...

Sebelom ni aku lom pernah rase jadik career woman merangkap house wife...ye la, dari dalam hari sampai la Aariz 9 bulan, die berade d bawah jagaan mama ku...bile d bawak balik ke sini, aku sudah ade pembantu so memang senang la keje aku selama ni...semua nye teratur saje...

Alah bisa, tegal biasa...sungguh aku sudah rase seronok & selesa dengan rutin harian ku sekarang...dengan tiada nye orang asing berade di dalam rumah ku...rase nye malas sudah nak cari pembantu rumah ni...tapi cam ne ngan Aariz...kerna tok & nek cik nye hanya leh menjage tuk sementara waktu saje...aku d dalam dilema...

2 comments:

Anonymous said...

caya lar...
ko try lar cr bb sitter tuk dia..

MelissAziezul said...

ermmm...tuh la...tapi lom ade perkenan d hati...cam ne tuh...ke aku terlalu memilih...??? huhuhu...